Σε αχρηστία…

Παρακολουθώ την είδηση για τον θάνατο του Θ. Αγγελόπουλου.
Διαβάζω από @doleross πως τον παρέσυρε μοτοσυκλέτα την οποία οδηγούσε ειδικός φρουρός εκτός υπηρεσίας.
Δεν μου έρχεται στο νου η κληρονομιά που αφήνει πίσω ο καλλιτέχνης, ούτε οι αριστερές του πεποιθήσεις.
Οι μόνες σκέψεις που μου έρχονται στο νου είναι ο Κουλούρης, το κορίτσι που το πάτησε Δελτάς στο Μενίδι, τον Σακελλίωνα.
Αυτοί μου έρχονται στο νου.
Ο Δελτάς δεν τιμωρήθηκε, ο Κουλούρης ούτε, οι δράστες του Σακελλίωνα ούτε κι αυτοί (ακόμα, 3 χρόνια μετά).
Η ατιμωρησία, η ανομία, η έλλειψη ισονομίας.
Φαντάζομαι θα τιμωρηθεί ο αστυνομικός που παρέσυρε τον σκηνοθέτη, όπως τιμωρούνται σύμφωνα με τον νόμο οι πολίτες που προκαλούν τέτοια τροχαία ατυχήματα.
Όπως δεν τιμωρήθηκε ο Δελτάς, ο Κουλούρης και πάει λέγοντας…
Το λάθος μου ήταν ότι προτρέχω.
Αυτό το παραδέχομαι.
Πότε είναι όμως η ώρα που θα χρειαστεί να ειπωθεί κάτι τέτοιο;
Σε μία εβδομάδα;
Σε ένα μήνα;
Σε δύο μέρες;
Ποιος ορίζει την ταχύτητα της σκέψης και ποιος έχει το δικαίωμα να την κατακρίνει με τον χείριστο χλευασμό;
Η καλοπροαίρετη κριτική είναι απολύτως δεκτή μιας και βοηθάει στην αυτοβελτίωση.
Με όλα αυτά που ανέφερα, χωρίς να δικαιολογώ το γεγονός ότι το twitter σου δίνει τη δυνατότητα χρήσης μόνο 140 χαρακτήρων έγραψα μόνο 6 λέξεις:
Τον Θ. Αγγελόπουλο τον σκότωσε μπάτσος“.
Εκείνοι που με ξέρουν εδώ και 3 χρόνια και έχουμε πιει και δυο ρακές ή σιώπησαν ή κριτίκαραν αμέσως, σαν να μην με γνωρίζουν, σαν να μην έχουμε ανταλλάξει δυο κουβέντες.
Ούτε καν ρώτησαν ένα “τι εννοείς“;
Οι υπόλοιποι, εντελώς άγνωστοι χλεύασαν, συκοφάντησαν και έπραξαν όπως πράττει μία κοινωνία που έχει μάθει το “Β” και “Α”, “ΒΑ”, με όλα τα ταμπού, τις προκαταλήψεις και όλα τα στερεότυπα που κουβαλά και δεν έχει καμία πρόθεση να αποβάλλει.
Παρακολουθώντας τα πρώτα σχόλια, η πρώτη μου σκέψη ήταν να απαντήσω και να αναφέρω τι εννοώ.
Κουβέντα ήθελα να αρχίσω, όπως κάνω πολύ συχνά σε προβοκατόρικο ύφος.
Μάλλον απέτυχα.
Μετά από αρκετή ώρα και πολλά σχόλια αναξιοπρεπή και προσβλητικά, έγραψα μία μικρή εξήγηση σε μία ύστατη πιθανότητα να ανοίξει έστω η κουβέντα περί έλλειψης ισονομίας.
Ούτε τότε…
Το προσβλητικά σχόλια συνεχίστηκαν, άμεσα και έμμεσα, κάποιοι έβγαλαν μάλιστα φανταστικά και απίθανα συμπεράσματα.
Έπαψα να ενοχλούμαι και παρακολουθούσα τις αντιδράσεις, ένα φοβερό ψυχογράφημα της κοινωνία μας…
Θλιβερό πέρα ως πέρα.
Η αλήθεια είναι πως τους τελευταίους μήνες, είχα αρχίσει να χάνω την πίστη μου στους ανθρώπους…
Τον τελευταίο καιρό ένιωθα πως ό,τι έγραφα δεν είχε απολύτως κανένα νόημα, καμία απολύτως αξία.
Ένιωθα πως δεν είμαι χρήσιμη.
Εχθές αντιλήφθηκα πλήρως πως ένα μέρος της κοινωνίας μας είναι αυτό, εκεί στο twitter.
Αντιλήφθηκα επίσης αυτό που με έτρωγε εδώ και καιρό, πως δεν έχω ούτε το στομάχι ούτε το ψυχικό σθένος να εισπράττω του καθενός την ανάγωγη συμπεριφορά, ή το πατρονάρισμα.
Φεύγω από εκεί, ίσως for good, ίσως για ένα χρονικό διάστημα…
Θα είμαι εδώ για πάνω από 140 χαρακτήρες.

  5 comments for “Σε αχρηστία…

  1. January 26, 2012 at 3:59 pm

    Θα πω εγώ εδώ, αν μου επιτρέπεις, τι ενόχλησε εμένα εκείνο το βράδυ στο twitter. Να ξεκαθαρίσω από την αρχή ότι διαφωνώ κάθετα με αυτό που έγραψες και εσύ και πολλοί άλλοι και θα σου εξηγήσω γιατί. Πες ότι δεν ξέραμε τι ήταν ο πεζός. Πες ότι δεν ξέραμε τι είναι ο οδηγός. Αυτό που ξέρουμε είναι ότι έγινε ένα τραγικό ατύχημα, όπου ενεπλάκησαν ένας πεζός που κακώς βρισκόταν στη μέση του δρόμου νύχτα και μιας διερχόμενης μοτοσυκλέτας. Είναι ισονομία να καταδικάζουμε χωρίς να ξέρουμε ακριβώς τις συνθήκες τον οδηγό; Γιατί; Επειδή είναι μοτοσυκλετιστής; Επειδή δεν είναι διάσημος; Επειδή είναι μπάτσος; Και ο Χίτλερ να ήταν, μπορεί να έχει κάνει άλλα, αλλά γιατί να φταίει εξ ορισμού για το συγκεκριμένο; Ακόμη δεν έχω ακούσει από κάπου τι ακριβώς έγινε και ποιός φταίει. Και να σου πω και το άλλο. Όσοι μετέδιδαν ή αναπαρήγαγαν την είδηση, το μόνο που ανέφεραν ήταν ότι ήταν αστυνομικός. Δε σε βάζει σε σκέψεις αυτό; Αν ήταν φούρναρης θα το λέγανε; Αν ήταν οικοδόμος; Αν ήταν ο Κουλούρης (καλά, τότε θα το λέγανε); Γιατί να έχει σημασία; Κανένας δεν είπε αν επέζησε, αν είναι καλά και σε τι κατάσταση. Κανέναν δεν ένοιαξε; Εμένα αυτό με ενοχλεί, όντας χρόνια μοτοσυκλετιστής και έχοντας κινδυνεύσει σε παρόμοιες περιπτώσεις από ανευθυνότητα άλλων χωρίς να φταίω. Αυτά είχα να πω…

  2. Cyberella
    January 27, 2012 at 4:09 pm

    Δεν εξετάζω, ούτε εξέτασα τις συνθήκες που συνέβη το ατύχημα.
    Εξετάζω τα πρόσωπα και τις ιδιότητές τους σε σχέση με ένα ατύχημα ανεξάρτητα των συνθηκών.
    Ή μάλλον να το θέσουμε αλλιώς: γιατί δεν είναι αποδεκτό να εξετάσουμε αυτή την πλευρά;
    Δεν ήταν η ώρα να εξετάσουμε αυτή την πλευρά;
    Δεν πρέπει; Είναι ταμπού επειδή στην ιστορία το θύμα τραυματίστηκε θανάσιμα ή επειδή το θύμα ήταν ο Θ. Αγγελόπουλος;
    Τι είναι αυτό που ενοχλεί ακριβώς;
    Ή μήπως, τι περίμενε ο κόσμος να ειπωθεί;
    Political correct tweets;
    Πάντως όχι από εμένα.
    Ας τα παραθέσουν άλλοι, στο κάτω-κάτω έχουν ήδη ειπωθεί, τόσες φορές και καλά κάνουν.
    Ξανά θέτω τη σκέψη μου:
    Δεν εξετάζω ποιος έφταιγε, αν ήταν ο μοτοσικλετιστής αστυνομικός ή φούρναρης, αν ο πεζός ήταν περιπτεράς ή ο Αγγελόπουλος.
    Δεν εξετάζω υπό ποιες συνθήκες συνέβη το ατύχημα.
    As a matter of fact ακόμα και οι ρόλοι να είχαν αντιστραφεί – δηλαδή αν ο μοτοσικλετιστής ήταν ο Αγγελόπουλος και το θύμα ο αστυνομικός – ως προς το ποιος ευθύνεται δεν το εξετάζω, τουλάχιστον εδώ σε αυτό το post.
    Βλέπω στην περίπτωση αυτή το *αστυνομικός-διάσημος, αστυνομικός-άσημος*, μου έρχονται συνειρμοί: Ο Μενάκιος, το κορίτσι στο Μενίδι κλπ.
    Και διαπιστώνω Cybergoulion τελικά ότι ο κόσμος θέλει να ακούσει/διαβάσει ηθικολογίες, συναισθηματισμούς και κοινώς αποδεκτά στερεότυπα.
    Πειράζει που πιάνω μία άλλη πλευρά του θέματος;
    Προφανώς πειράζει.
    Η άποψη που παραθέτεις είναι μία άλλη οπτική για άλλο θέμα συζήτησης πάνω στο ίδιο γεγονός καθώς με βρίσκεις απολύτως σύμφωνη.

  3. Κωνσταντίνα
    January 28, 2012 at 7:22 pm

    Καλησπέρα. Αν μου επιτρέπεις, να πω κι εγώ τη βλακεία μου :-)

    Είναι ένα πράγμα να αναρωτηθείς αν αυτός ο άνθρωπος θα δικαστεί δίκαια, και μάλιστα να εκφράσεις τη δυσπιστία σου γι’αυτό καθώς το παρελθόν του δικαστικού μας συστήματος δεν είναι καθησυχαστικό. Σε αυτό το κομμάτι νομίζω ότι δε θα διαφωνούσε κανείς λογικός, μη προβοκάτορας άνθρωπος. Είναι όμως άλλο πράγμα αυτό που έγραψες εσύ. Απλά ανέφερες ότι αυτός ο άνθρωπος σκοτώθηκε από μπάτσο, προσπερνώντας ότι ήταν ένα ατύχημα που συνέβη εκτός υπηρεσίας, που θα μπορούσε να συμβεί στον καθένα μας. Εκεί ξεσηκώθηκαν όλοι. Ήταν κάτι σαν αντίστροφος ρατσισμός.

    Αν είχες γράψει για παράδειγμα “τον Θ. Αγγελόπουλο τον σκότωσε μπάτσος. Αναρωτιέμαι αν θα ισχύσει και εδώ η συνηθισμένη ατιμωρισία” δε θα είχε γίνει όλο αυτό. Με αυτές τις έξι λέξεις όμως έμεινες απλά στο γεγονός της επαγγελματικής ιδιότητας του θύτη-πράγμα άτοπο. Δεν υπήρχε κανένας υπαινιγμός της σκέψης που αναπτύσσεις εδώ.

    Φυσικά, το πέσιμο που σου έκαναν είναι επιεικώς τρομαχτικό. Καννιβαλιστικό. Και όχι κάτι καινούριο, δυστυχώς :-) Πιστεύω ότι αν απλά εξηγούσες τι ήθελες να πεις και παραδεχόσουν ότι ήταν λάθος η διατύπωση απλά, θα αποκαθιστούσε πολλά.

    Καλή συνέχεια, ελπίζω να πάνε όλα καλά

  4. January 29, 2012 at 12:07 pm

    Δεν έχω να συμπληρώσω κάτι άλλο, με κάλυψε στη”βλακεία” της η Κωνσταντίνα. Πιστεύω κι εγώ ότι αυτό ήθελες να πεις, αλλά σου βγήκε άλλο. Ή μάλλον έχω. Δεν είναι θέμα “θύτης-θύμα”. Σε ένα ατύχημα υπάρχουν μόνο θύματα. Άσχετα αν υπάρχει φταίχτης. Εκτός αν υπαινίσσεσαι πρόθεση, πράγμα για το οποίο δε μπορώ να δεχτώ ότι οποιοσδήποτε θα οδηγούσε σκόπιμα τη μοτοσυκλέτα του με τόσο μεγάλη ταχύτητα πάνω σε εμπόδιο 70 κιλών (κάπου εκεί τον κόβω να ήταν ο μακαρίτης). Οι συνέπειες για τον ίδιο είναι δυσανάλογα μεγάλες για το κακό που θα “ήθελε” να κάνει…

  5. January 29, 2012 at 12:09 pm

    …και please, μη μου δείξεις κανένα βίντεο με παπάκι της Δέλτα να πέφτει φρενάροντας από τα 30 σε κόσμο. Καμία σχέση! 😛

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Απόδειξε ότι είσαι άνθρωπος *