Αγαπητέ Ανέστη

August9

Αγαπητέ Ανέστη,
διάβασα το άρθρο σου και ενώ αρχικά είχα διάθεση να ξεκινήσω κουβέντα στο twitter, η διάθεση μεταλλάχθηκε στο να σου αφήσω σχόλιο. Όμως αφού έβλεπα ότι άρχιζα να γράφω πολλά, αποφάσισα να κάνω μία απάντηση – post στο blog μου.

Αν πράγματι θέλεις να αναλύσεις την άνοδο του φασισμού, δεν θα έπρεπε να ξεκινήσεις με το “χαρακτηρίσαμε φασίστες τους κατοίκους των περιοχών του κέντρου που φωνάζουν για την υποβάθμιση της ποιότητας ζωής τους”.

Αυτές οι περιοχές του κέντρου ήταν υποβαθμισμένες πολύ πριν έρθουν μετανάστες στην Ελλάδα.

Οι χαρτοπαικτικές λέσχες στα στενά του Αγίου Παντελεήμονα, τα μαχαιρώματα στις 7 το πρωί στη Μάρνης, όλα αυτά τη δεκαετία του 80.

Ούτε τότε ήταν καλά, ούτε και τώρα.

Πριν το Δουβλίνο 2, η Ελλάδα ήταν υποχρεωμένη να μεταφέρει τους μετανάστες σε κέντρα φιλοξενίας τα οποία υποτίθεται έπρεπε να παρέχουν υπηρεσίες όπως εκπαίδευση, εκμάθηση γλώσσας κλπ μέχρι να φύγουν στις χώρες προορισμού τους.

Δεν έγινε ποτέ. Θυμίζω την Παγανή στη Λέσβο.

Το αποτέλεσμα ήταν ότι όλοι αυτοί οι πρόσφυγες που βρίσκονταν και βρίσκονται σε ημι-άγρια κατάσταση, ερχόμενοι από θεοκρατικά βίαια καθεστώτα – δηλαδή πολιτικοί μετανάστες – γκετοποιήθηκαν στις ήδη υποβαθμισμένες περιοχές της Αθήνας.

Στην ουσία το κράτος ήταν υποχρεωμένο να τηρήσει τις διεθνείς συνθήκες που αφορούν το μεταναστευτικό σύμφωνα [προ Δουβλίνου 2] αλλά δεν έκανε τίποτα.

Η γνωστή τακτική Παιγνίων Πολέμου: το αφήνουμε να ρημάξει μέχρι να έρθει η ώρα να ρίξουμε αλλού τις ευθύνες.

Γράφεις: “Διαπίστωσα όμως πως τόσο καιρό οι φωνές μας ήταν μόνο κριτική σε οτιδήποτε προσπαθεί να μετριάσει το πρόβλημα. Προτάσεις δεν είχαμε”.

Δεν τίθεται θέμα πρότασης, αλλά θέμα τήρησης νόμων. Δεν μπορεί ο ΧΑυγίτης που επιτίθεται σε ανθρώπους είτε μετανάστες είτε δημάρχους, είτε βουλευτές να χαίρει ασυλία που μόνο σε καθεστώτα τύπου Μουμπάρακ και Καντάφι συναντάμε.

Την εκτελεστική εξουσία την έχει η κυβέρνηση, όχι εμείς οι πολίτες. Έχει συντάξει νόμους, έχει θέσει ως [υποτίθεται] ανεξάρτητη εξουσία θεσμός τη δικαιοσύνη και είναι υποχρεωμένη να τηρεί τους νόμους ισότιμα.

Ούτε αυτό το κάνει.

Γράφεις: “Την αποκηρύξαμε [αστυνομία] ως ταξικό εχθρό, τους είπαμε συλλήβδην «μπάτσους γουρούνια δολοφόνους»”

Λάθος, ο χαρακτηρισμός έγκειται στον ρόλο της αστυνομίας ως το εργαλείο βίαιης καταστολής, καταπάτησης βασικών ανθρωπίνων δικαιωμάτων και ασυλίας των πράξεών τους.

Σε μία ιδανική κοινωνία δεν θα είχαμε ανάγκη την αστυνομία, διότι δεν θα υπήρχε έγκλημα.

Ο ρόλος της αστυνομίας, στις παρούσες συνθήκες είναι η προστασία του πολίτη, του *κάθε* πολίτη, είτε πλούσιος, είτε φτωχός, είτε Αλβανός, είτε Πακιστανός.

Η δομή της έχει αλλάξει τα τελευταία χρόνια αν έχεις παρατηρήσει.

Έχουμε περισσότερες μονάδες καταστολής από τροχαίους που κάποτε επέβλεπαν αν ξεπερνούσες το όριο σε κάποιο δρόμο.

Οι αγροφύλακες στην επαρχία καταργήθηκαν. Αποτέλεσμα: Ασυδοσία από κράτος και πολίτες.

Αυτό το σχήμα δεν λέγεται αστυνομία, λέγεται ΜΑΤ-ΥΜΕΤ-ΔΙΑΣ καμία σχέση με αστυνόμευση, καμία σχέση με αυστηρούς ρόλους που πρέπει να έχει ένας αστυνομικός ώστε να μην καταπατήσει διεθνείς συνθήκες ανθρωπίνων δικαιωμάτων, ώστε να μην υπερβεί την εξουσία που του δόθηκε.

Γράφεις: “Να προσφερθούν νομικές υπηρεσίες σε όσους τις χρειάζονται. Να δείξουμε επιτέλους με κάποιο τρόπο πως μπορούμε να υπερασπιστούμε ανθρώπινα δικαιώματα αποδεχόμενοι ένα πλαίσιο. Ή να αγωνιστούμε να αλλάξουμε αυτό το πλαίσιο προβάλλοντας πειστικές και βιώσιμες αντιπροτάσεις. Αλλά να αποδεχτούμε το μονο σίγουρο: η στείρα ρητορεία δεν μας οδήγησε πουθενά καλύτερα”.

Νομίζεις ότι δεν γίνεται αυτό; Ότι δεν τρέχουν δικηγόροι που πληρώνονται ψίχουλα από προσωπική ευαισθησία για τέτοια θέματα;

Το πρόβλημα δεν λύνεται πάλι με κοινωνικό αυτοματισμό. Έχει αποδειχθεί ότι αυτό το μοντέλο Σημίτη έχει αποτύχει πανηγυρικά. Στις ανεπτυγμένες χώρες τύπου Γερμανία, δεν υπάρχει κοινωνικός αυτοματισμός. Είναι υποχρεωμένο το κράτος να τηρεί τους νόμους της χώρας και της Ε.Ε. εφόσον είναι μέρος της.

Οι νόμοι δεν θεσπίζονται για να γίνουν διακοσμητικά στοιχεία. Από τη στιγμή που δεν τηρούνται κατ’ εξακολούθηση για σειρά 10ετιών, δηλαδή επίτηδες, είναι προφανές το “Λιγότερα συνθήματα και πιο πολλή δουλεια” είναι άκυρο, ειδικά όταν αναφέρεσαι σε πολίτες με “0″ εκτελεστική εξουσία προβάλλοντας πάλι το μοντέλο του κοινωνικού αυτοματισμού που έχει καταργήσει τον έλεγχο της διαφθοράς κράτους και πολιτών.

Η θέση μας, ως άνθρωποι που θέλουν να λέγονται ότι είναι άνθρωποι χωρίς χαρακτηρισμούς που ανέφερες “αριστεριστές” είναι να αναδεικνύουμε καθημερινά θέματα κρατικής καταπάτησης δικαιωμάτων σε ελεύθερα μέσα όπως το διαδίκτυο, τον μιντιακό εκφασισμό που δεν ανέφερες καθόλου ως μία από τις κύριες αιτίες της ανόδου της ακροδεξιάς και των νεοναζί της ΧΑ, να διαδηλώνουμε δημοκρατικά – ειρηνικά για τα αυτονότητα.

Έχουμε φτάσει εκεί αγαπητέ Ανέστη, στο να εξηγούμε αυτονόητα, απόδειξη μίας κοινωνίας σε κρίση, ή μάλλον σε σήψη.

3 Comments to

“Αγαπητέ Ανέστη”

  1. Avatar August 9th, 2012 at 12:58 pm Ανεστης Says:

    Σ’ ευχαριστώ που ασχολήθηκες Μυρτώ.
    Δεν ξέρω αν έχει νόημα να απαντήσω σε ένα-ένα σημείο απ όσα αναφέρεις. Να ενημερώω όμως πως και θυμάμαι και το camp των Κούρδων στη Πεντέλη και οτι κάποτε έμενα στην περιοχή του Α.Παντελεήμονα (Μιχαήλ Βόδα) και σε διαβεβαιώ πως δεν ήταν καθόλου όπως τα λες.
    Αλλα ας μην αναλωθούμε σε λεπτομέρειες.
    Το ζητούμενό μου άλλο: Περιοριστήκαμε στην “ανάδειξη” φαινομένων που μας φαίνονται ή είναι φασιστικά και αυτό μας δημιούργησε μια περίεργη ιδρυματοποίηση που μας απομόνωσε απο μεγάλο μέρος της κοινωνίας που δεν συμμερίζεται τη δική μας οπτική.
    Αυτό είναι και η αφετηρία του προβλήματος. Η κατάδειξη ζητημάτων που σε μεγάλο βαθμό είναι αποκομμένα απο την πραγματικότητα όπως την βιωνει η υπόλοιπη κοινωνία.
    Εμένα λοιπόν δε μου φτάνει η “κατάδειξη” αυτή.
    Θέλω να συντονιστώ και να διεκδικήσω τα μείζονα ζητούμενα της υγείας, της παιδείας, της εργασίας απο το να σπαταλάω διαδηλωτική ενέργεια σε αυτοαναφορικά “αντιφασιστικά” συλλαλητηρια (λες και δεν έχει ήδη αποφασίσει μέσα του ο καθένας αν είναι υπερ ή εναντίον του φασισμού).
    Θέλω να δουλέψω δίπλα στον κόσμο που τραβάει τα μεγάλα ζόρια απο τα αναλώνομαι σε στείρες ακολουθίες ανακοινώσεων γραφείων τύπου. Να μη καταγγέλω ως ιδεολογικό εχθρό όποιον βλέπει ένα πρόβλημα που έρχεται αντιμέτωπο με τη δική μου θεώρηση. Να συζητήσω περισσότερο γιατί και λάθη έχουμε κάνει και δεν έχουμε και το κουράγιο να τα δούμε κατάματα.
    Ξεχάσαμε το ρόλο μας. Αυτό λέω.


  2. Avatar August 9th, 2012 at 1:15 pm comzeradd Says:

    Ο κόσμος που κατοικεί στον Αγ. Παντελεήμονα και λοιπές (τεχνητώς) υποβαθμισμένες περιοχές, δεν αντιδρά (πολλές φορές ρατσιστικά) επειδή υπάρχουν πολλοί μετανάστες. Αντιδρά επειδή υπάρχει μεγάλη εγκληματικότητα. Πέρα λοιπόν απ’ την “κατάδειξη” δεν βλέπω τι άλλο μπορεί να κάνει ένα πολίτης (ή μια κοινότητα πολιτών) στην αντιμετώπιση της εγκληματικότητας πέρα απ’ την πίεση για την καταπολέμηση της.

    γράφεις ανέστη:
    “Πότε μαζευτήκαμε ως κομματικοί ή πολιτικοί σχηματισμοί να βοηθήσουμε με κάποιο ακτιβισμό άστεγους και άνεργους”
    Θες να σου θυμίσω τι έγινε στο πνευματικό κέντρο αθηνών; Πράξεις ακτιβισμού είναι κάτι που όντως θα έπρεπε να εξασκούμε σε μεγαλύτερο βαθμό (ίσως αυτός να είναι ο ρόλος μας), αλλά ο ακτιβισμός δεν κινείται πάντα εντός των ορίων του νόμου. Πολλές φορές τον υπερβαίνει, ώστε να *καταδείξει* τις αντιφάσεις του πολιτικού συστήματος. Είμαστε σύμφωνοι σε κάτι τέτοιο; Είμαστε σίγουροι πως η προβολή τέτοιων δράσεων απ’ τα κυρίαρχα media δεν θα φέρει τα αντίθετα πολιτικά αποτελέσματα στην κοινωνία; (έστω κι αν απαλύνει προσωρινά τον πόνο κάποιων ανθρώπων)


  3. Avatar August 9th, 2012 at 2:28 pm Ανεστης Says:

    @comzeradd
    Δεν είναι μόνο η εμφανής εγκληματικότητα αλλά και οι κοινωνικές συμπεριφορές που εκδηλώνονται μαζικά. Δεν είναι της ώρας να το αναπτύξω αλλά είναι και άχαρο να κάνουμε αυτή τη συζήτηση “εν κενώ”.
    Έχω πολύ συγκεκριμένη άποψη για τον ακτιβισμό και θεωρώ πως αυτό που κινείται εντός του νόμου είναι αποτελεσματικότερος, εξυπνότερος και κυρίως ικανός να προβληματίσει χωρίς να φορτίζει και να πολώνει.
    Έχω πάμπολλα παραδείγματα. Μην κοιτάς που η συγκρουσιακή μας φύση τα σαρκάζει…


Email will not be published

Website example

Your Comment:


ΑΡΧΕΙΟ

Ship to Gaza

Ένα Καράβι Για Τη Γάζα | ShipToGaza.gr